LOSOWY MOTYWUJĄCY CYTAT:

LOSOWY MOTYWUJĄCY CYTAT:

niedziela, 4 marca 2012

Pakiet na start

W sieci jest wiele blogów opisujących zmagania ich autorów z finansami. Każdy z blogerów wyznacza sobie swoje cele główne i cele taktyczne. Moim celem głównym jest zdobycie miliona. Natomiast celem taktycznym ku tytułowi milionera jest pozbycie się długów. Tak, niestety posiadam długi. Jak każdy bloger piszący o swojej drodze do finansowej majętności posiadam pakiet startowy. Dla wielu osób jest to jakiś nieduży kapitał rzędu kilkuset złotych jak choćby dla Roberta czy większej sumy np dla Marcina.
Dla odmiany autor tego bloga zaczynał z nie małymi kredytami do spłacenia. Mój pakiet startowy to długi. Na szczęście nie są to kredyty. Generalnie są to pieniądze pożyczone z kręgu rodziny, które spłacić zamierzam wtedy kiedy będę mógł. Tak więc mam komfort psychiczny i finansowy, bo nie gonią mnie terminy, a odsetki nie śmieją mi się w twarz. Nie mniej jednak dług to dług i spłacić go trzeba jak najszybciej. Ten balast wynosi mnie na dzień dzisiejszy 11 300zł.
Oprócz swoich długów mam też ok 368zł należności do ściągnięcia. Oceniam je na ściągalne, niestety nie wiem w jakim terminie.

Jeśli chodzi o środki finansowe to dysponuje na bieżąco pewna pulą pieniędzy, które ciągle obracam. Ponieważ prowadzę od niedawna własna działalność gospodarczą muszę posiadać bufor pieniędzy, który służy celom wyłącznie związanym z przedsięwzięciem. Nie ma sensu podawać tej kwoty, gdyż jest ona zmienna z dnia na dzień i nie traktuje jej jako części kapitału mojego miliona,

Oszczędności. Takowych nie posiadam. Niestety, wszystkie pieniądze jakie posiadam zgromadzone są w buforze działalności gospodarczej. To bardzo nie dobre podejście, które zamierzam zmienić. Myślę, że otworzenie rachunków oszczędnościowych będzie najprostszym i dobrym rozwiązaniem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz