Projekt ten ma na celu sprawdzenie rzeczywistych korzyści z uczestnictwa w różnych programach lojalnościowych.
Do testu wybrałem następujące programy lojalnościowe:
Każdy z programów związany jest z jedną z wielkich sieci hipermarketów. Dwa z nich : Club Card i Skarbonka to programy stworzone przez sieci marketów, natomiast PayBack i Lyoness to programy zewnętrzne z którymi współpracują sieci REAL i Carrefour.
Ideą każdego systemu lojalnościowego jest zatrzymanie klienta na stałe u danego handlowca. Ogólnie wszystkie programy oferują korzyści w postaci dodatkowych oszczędności przy posługiwaniu się kartami. Jednak przy bliższej analizie systemy te różnią się od siebie w szczegółach. Jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach :-)
Niniejszy projekt ma na celu sprawdzenie rzeczywistych korzyści jakie daje uczestnictwo w wyżej wymienionych programach Najwyższą korzyścią jest oczywiście pieniądz, ale pod uwagę będą brane również inne udogodnienia lub ich brak.
Podczas trwania projektu nie zamierzam w jakiś szczególny sposób zmieniać swoje zachowania konsumenckie. Będę "funkcjonował" jak dotychczas. Z grubsza charakterystyka behawioralna mojej konsumpcji wygląda następująco:
Start projektu: 01/08/2012
Koniec : czas nieokreślony
Konta programów lojalnościowych oczywiście nie są puste, natomiast dla łatwiejszej analizy przy starcie projektu uznaję obecne wartości za poziom 0.
Super wpis
OdpowiedzUsuńja jestem tego zdania, że jeśli wejdziemy jako przedsiębiorca w dobry program lojalnościowy jak https://zencard.pl to nie możemy ponieść porażki. Po prostu wystarczy zbudować bardzo solidną bazę stałych klientów, którzy sami wracają do danego sklepu czy firmy i my wtedy im oferujemy znaczne promocje. Nie ma nic lepszego na budowanie fajnej i silnej marki przedsiębiorstwa.
OdpowiedzUsuńProgramy lojalnościowe są bardzo opłacalne dla sklepów internetowych. Dzięki rozwiązaniom opartym na technologii Zencard - https://www.przelewy24.pl/rozwiazania-platnicze/zencard, każdy właściciel sklepu może samemu opracować swój własny program lojalnościowy. Takie programy sprzyjają zwłaszcza pozyskaniu nowych oraz stałych klientów.
OdpowiedzUsuńZgodzę się z tym, aby wdrożenie takich programów zlecić profesjonalistom. Z tego względu ja zdecydowałem się na usługę firmy Motivation Direct: https://www.motivationdirect.pl/, która zajmuje się wdrażaniem takich programów dla swoich klientów. Dzięki temu jestem pewien, że program odpowiednio zadziała u mnie i przyniesie mi wzrost sprzedaży ;)
OdpowiedzUsuń