LOSOWY MOTYWUJĄCY CYTAT:

LOSOWY MOTYWUJĄCY CYTAT:

piątek, 16 marca 2012

Niestandardowy wydatek w przyszłości


-1 Właśnie sobie uświadomiłem, że w październiku czeka mnie nie mały wydatek. Moja kuzynka wychodzi za mąż. Cieszę się bardzo z tego tytułu, ale jak pomyśle, że wiąże się to z dodatkowym wypróżnianiem portfela to cała zaciecha na myśl zabawy znika. Gdybym mógł teraz taką kwotę odłożyć i trzymać to byłoby spoko, ale nie mam. Wiem  też, że jeśli się extra nie postaram to mogę mieć problem w październiku. Jest w przyszłości wiele wydatków cyklicznych na które można się przygotować: ubezpieczenia, raty, rachunki itd. Tylko, że jak się planuje wszystko na styk to taki niestandardowy wydatek może zaburzyć płynność finansową.

Wniosek-> Nie planować finansów na styk. Stworzyć sobie bufor bezpieczeństwa na takie niestandardowe wydatki.

+1 Na szczęście nie jest źle. Jest dobrze (pozytywne myślenie). Mam przecież jeszcze jakieś 8 miesięcy na odłożenie odpowiedniej kwoty. Myślę, że jak trochę się postaram, uda mi się to zrobić bezstresowo. W miarę szybkie uświadomienie sobie przyszłych wydatków, daje mi komfort psychiczny i pozwala odpowiednio się przygotować.

Myślę, że rewelacyjną radą dla siebie i każdego będzie raz w miesiącu na chwile przysiąść i pomyśleć. Jakie wydatki mnie czekają w przyszłości - tej bliskiej i dalekiej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz