LOSOWY MOTYWUJĄCY CYTAT:

LOSOWY MOTYWUJĄCY CYTAT:

niedziela, 2 czerwca 2013

Podsumowanie milionera - maj 2013

Odwykłem od pisania po takiej długiej przerwie, ale każdy nawy można przywrócić. Zestawienie podsumowanych oszczędności troszkę będzie się różnić od zeszłorocznych podsumowań.


Koniec z wyimaginowanymi wirtualnymi pieniędzmi.

Od razu wywalam, że z oszczędności wywalam wszelkie nie wypłacone pieniadze z różnych systemów, programów i umów. Tak więc wszelkie zarobki internetowe, które nie znalazły się jeszcze na moim koncie bankowym nie zostaja uwzglednione. Wcześniej popełniłem ten błąd i wpisywałem to w oszczędnosci i doszło do momentu, że pieniądze które nie miałem i nie miałem pewnosci, że je dostanę stanowiły większość moich oszczędności. Mozna powieniedzieć, że najwiekszą cześć pieniędzy w moim portfelu stanowiły . . .  marzenia. Absurdalne! Wywalam z tych statystyk pieniądze, które tkwią na wirtualnych kontach. W oddzielnej statystyce dtyczącej zarobkom internetowym bede się dzielił tymi informacjami z Wami.

Moje oszczędności długoterminowe podzieliłem na 4 worki. Jest jeszcze jeden worek na na zachcianki i przyjemności życia doczesnego :-)

 Oto wskaźniki jakie służą mi do kontroli oszczedzania:

wskaźnik oszczędzania -  3% brutto
dochód z kapitału + 12,28 zł  / 0,22%
dochód pasywny + 18,37 zł
przyrost oszczędności + 468 zł
         w tym emerytalnych +172,38 zł


Oto stan portfela milionera:

KONTO MILIONERA: 0,54 %
5399,02 PLN




Oszczędności Emerytalne:  1987,71  zł
Fundusz Awaryjny:         168,28   zł
Inwestycje:               736,01   zł
BCW:                      1270,76  zł
Fundusze Celowe:             
       - motocykl         1236,26  zł
       - Pakiet Start     503,99   zł 


stan z 2013-06-01





Jak widać, troszkę inaczej zapisuję sobie swoje oszczędności w porównaniu do poprzednich podsumowań. Podzieliłem je sobie na kilka kategorii, o których będzie kilka postów później. Zapisuje sobie tutaj także swoje oszczędności krótkoterminowe, nie związane z długimi inwestycjami czy emeryturą.
Z wykresu widać, że poziom oszczędzania u mnie jest stabilny i równomierny. Co miesiąc +/- odkładam tyle samo :-)

3 komentarze:

  1. Daleko do miliona ale powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej, dopiero co trafiłam na Twojego bloga. Bardzo ciekawy i fajnie piszesz. Gratuluję pomysłu, bo termin "milioner" i cały kontekst, w którym go używasz bardzo do mnie trafiają. Życzę wysokich zarobków.

    OdpowiedzUsuń
  3. @Anonim z każdym miesiącem bliżej :-) dziękuję

    @Ewa dziękuje za miłe słowa :-)

    OdpowiedzUsuń