LOSOWY MOTYWUJĄCY CYTAT:

LOSOWY MOTYWUJĄCY CYTAT:

niedziela, 22 lipca 2012

Test marketowych programów lojalnościowych: Auchan, Carrefour, Tesco, Real


system lojalnościowy
paybackprogram partnerskiW chwili obecnej korzystam z 4 programów lojalnościowych związanych z dużymi sieciami marketów, w których robię zakupy. Są to Tesco, Real, Auchan i Carrefour. Każdy market posiada specjalny system partnerski w którym to dostaje się albo punkty (Real, Tesco) albo pieniądze (Carrefour, Auchan) za robienie zakupów. Postanowiłem przetestować korzyści jakie zyskuje korzystając z tych systemów. Dla celów testu, będę odnotowywał wszelkie wydatki i korzyści jakie są związane z poszczególnymi systemami.
Ponieważ 2 markety, Real i Carrefour działają w ramach systemów partnerskich o znacznie większym horyzoncie (niż tylko zakupy w markecie), co oczywiście daje większe korzyści, nie będę się ograniczał tylko do korzyści z marketów. Będę odnotowywał korzyści czerpane (i wydatki związane z korzyściami ) również poza sieciami marketów. Test będę prowadził przez nie określony czas z podsumowaniami miesięcznymi. Co miesiąc będę podsumowywał kwoty wydatków i kwoty korzyści w danym systemie. 

zarabianie z lyonessTest ten ma na celu ocenę przydatności systemów w odniesieniu do mnie, ale na pewno wnioski i podsumowania będą w pewnej części uniwersalne i pozwolą ogólnie scharakteryzować programy na podstawie przykładów z życia wziętych.

Ponieważ lada chwila koniec miesiąca, to test rozpoczynam od 1 sierpnia.

Nazwy systemów lojalnościowych w ramach których działają sieci marketów oraz rodzaj systemu i "co" się zyskuje za korzystanie:

Tesco - Club Card (system marketowy, punkty)
Auchan - Karta Skarbonka (system marketowy, pieniądze)
Real - PayBack (zewnętrzny system, punkty)
Carrefour - Lyoness (zewnętrzny system, pieniądze)


3 komentarze:

  1. Bardzo fajnie przeprowadzony test choć są znacznie ciekawsze programy lojalnościowe

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekam na ciekawe wnioski i wyniki. Sama jestem ciekaw jakie oszczędności można uzyskać z takich kart lojalnościowych. Ja mam dwie karty na razie ale zastanawiam się nad założeniem jeszcze na stacji benzynowej.

    OdpowiedzUsuń
  3. W takich sklepach programy lojalnościowe oczywiście są bardzo ważne i praktycznie każdy ich używa. Ja mam za to u siebie wdrożony program https://zencard.pl/< i jestem zdania, że na tą chwilę nie ma nic lepszego. W końcu moi stali klienci zasługują na jakieś wyróżnienia.

    OdpowiedzUsuń