LOSOWY MOTYWUJĄCY CYTAT:

LOSOWY MOTYWUJĄCY CYTAT:

sobota, 16 czerwca 2012

Moje konta bankowe

Aktualnie posiadam konta bankowe w 5 bankach. Chciałbym podzielić się swoim zdaniem na temat tych kont. Informacje jakie otrzymujemy w reklamach i innych opiniach dotyczą zazwyczaj samych produktów bankowych. Dla mnie istotna jest też wygoda obsługi danego konta. Jak wspomniałem posiadam konta w 5 bankach i w każdym jest inny interface i troszkę inne zasady polityki i działania bankowości elektronicznej. A właśnie, wszystkie konta mam w formie direct, czyli tak zwana bankowość elektroniczna. Takie konta charakteryzują się tym, że klient głównie ma obsługiwać konto samodzielnie przez internet. Tak, żeby jak najmniej głowy zawracał ładnym Panią w oddziałach.

Pierwsze konto posiadam w PeKaO S.A. założyłem je 2 lata temu. Niestety samych kont internetowych nie było więc musiałem założyć konto normalne INTRO i subkonto NET. Problem z tymi kontami jest następujący. Z konta INTRO mam płatne przelewy wychodzące, a z NET nie. Natomiast karta jest darmowa do konta INTRO a odpłatna do konta NET. Ta sytuacja zmusza do częstych przelewów między bankowych. Kolejna irytującą rzeczą do niedawna było używanie kodów jednorazowych z kartek zamiast smsów.
Generalnie te konta niczym szczególnym się nie wyróżniają. Utrzymanie ich nic mnie nie kosztuje (bo nie posiadam kart) Trzymam je gdyż w wielu instytucjach podałem je jako konta główne i za dużo zachodu by mnie kosztowało likwidacja ich.

Kolejnym kontem jest konto ING direct w ING Bank Śląski. Konto za darmo pod warunkiem dokonania w miesiącu kartą transakcji za minimum 100 zł.  To za co najbardziej cenię te konto i Bank ING to wpłatomaty. Wpłatomaty znajdują się w każdym oddziale ING i są dostępne 24h na dobę. Dla mnie jest to rewelacyjna sprawa, gdyż pieniądze wpłacam często na konto po 18 godzinie, a więc w takich godzinach kiedy normalne oddziały już nie funkcjonują.  Poza tym taki oddział ING z wpłatomatem mam 300 metrów od domu, przez co wpłata pieniędzy na konto jest wygodne, szybkie i dostępne prawie, że pod ręką.

Kolejne konto to konto osobiste w Alior Banku. Konto jest za darmo, ale karta kosztuje, dlatego zrezygnowałem z niej. Zdecydowałem sie na to konto ze względu na lokatę nocną. Jak dla mnie świetna sprawa, ponieważ środki na koncie nie śpia w nocy a pracują na %. Nie jest to dużo bo zaledwie 4% połowy środków na koncie, ale jest to znacznie więcej niż 0. Ponadto oprócz lokaty nocnej, sam rachunek tez jest oprocentowany na 0,1%
To co bardzo mi się podoba w interfejsie logowania to zastosowania obrazka .  Dzięki niemu łatwo zorientujemy się gdy źle wpiszemy login do systemu (login składa się z samych cyfr). Takiego rozwiązania brakuje w PeKaO. Tam również login składa się z samych cyfr i nie raz zablokowałem sobie konto. Jeżeli w PeKaO wpiszemy zły login a dobre hasło to wyskoczy informacja, że albo login albo hasło zostało źle wpisane i wtedy człowiek głupieje bo nie wie co źle wpisał i kolejne nie poprawne próby mogą skutkować blokada konta.

Kolejne konto to Dobre Konto w Millennium Bank. Zachęcony cashbackiem postanowiłem założyć konto w tym banku. Zrobiłem to stosunkowo niedawno, więc jeszcze jeszcze się nie ustosunkowałem emocjonalnie do tego konta i banku. Na początku zirytował mnie fakt że hasło do konta musi składać się z samych cyfr i to aż ośmiu. Należy pamiętać, że te konto jest darmowe tylko przy wpłacie minimum 1000zł na konto i dokonaniu 1 płatności kartą. Te warunki trzeba spełniać co miesiąc. Może być to upierdliwe na dłuższą metę. Pożyjemy zobaczymy.

Najnowsze konto posiadam w Alior Sync. Generalnie dopiero dzis założyłem więc jeszcze się nie wypowiem. Po przebadaniu zapodam dłuższą opinię.

Podsumowując i porównując te wszystkie, a raczej te 4 konta: PeKaO, ING, Millennium, Alior Bank. Zdecydowanie najmniej atrakcyjne jest konto w PeKaO. Obsługa ciągłych przelewów między kontami jest niewygodna. ING rządzi jeśli chodzi o dostępność i łatwość w dokonywaniu wpłat na konto. Alior pozwala najwięcej zarobić z wszystkich gdyż jego produkty posiadaja najwyższe oprocentowanie. Dobre Konto pozwala zaoszczędzić ale trzeba być czujnym aby były wpływy na konto, żeby nie płacić opłat.

8 komentarzy:

  1. Ja się na dniach zamierzam pozbyć dinozaura w postaci Pekao. 9 lat już je posiadam, ale stwierdziłem, że dość. Nie są w żaden sposób konkurencyjni w stosunku do innych banków.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z bankami jest taki problem, że jak człowiek powiąże konto bankowe z różnymi instytucjami, serwisami, pracodawcami itd to na im większej liczbie umów widnieje numer konta tym więcej zachodu ze zrezygnowaniem z konto. Całe szczescie że mam za darmo konto w PeKaO. Jednak domyślam, się że jest masa klientów tego banku którzy trzymają konto z powyższych przyczyn a mają gorsze warunki dotyczące opłat i płaćą latami.

    Co do banku PeKaO SA czy PKO BP to te banki raczej nie będa miały najatrakcyjnieszych i najbardziej konkurencyjnych ofert na rynku. Nie potrzebuja tego. Mają świetnie wykreowaną markę w świadomości polskich emerytów i ludzi dorastających za PRLu, że mogą sobie pozwolić na to.

    OdpowiedzUsuń
  3. Co do banków - nie podobają mi się oferty kredytowe. Przeważnie banki naciskają na dłuższy okres spłaty, minimum. A co jeżeli potrzebuję pieniędzy na miesiąć? Często takie pożyczki są wtedy tak samo oprocentowane jak kredyt (RRSO). Wolę chwilówki w takim wypadku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie jest mieć wiele kont. Ważne jest ich bezpieczeństwo bo bez tego nasze pieniążki szybko mogą zniknąć w nieznanym kierunku cashbill.pl/platnosci/paysafecard

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiele kont to też problem. Nie wyobrażam sobie logowania się na każde codziennie. Jeżeli potrzebujesz płatności online lub płatności paysafecard to warto sprawdzić https://hotpay.pl/przelewy-online-pay-by-link/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja również posiadam kilka kont bankowych i nie jest to niczym nadzwyczajnym. Bardziej zależy mi na tym, aby móc bez problemu korzystać z kantoru internetowego https://cinkciarz.pl/wymiana-walut i wymieniać waluty kiedy tylko tego potrzebuję.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mam tylko jedno konto bankowe, gdyż więcej w ogóle nie jest mi potrzebne. Natomiast kiedy potrzebuję dodatkowych środków to w https://kokos.pl/ uzyskuję również bardzo dobrą ofertę na szybką pożyczkę gotówkową. Już nie raz miałam okazję skorzystać i pewnie zrobię to ponownie.

    OdpowiedzUsuń
  8. No tak dużo osób korzysta z pożyczek choć nie każdy jest w stanie je spłacać w terminie. W takiej sytuacji zawsze pomocna jest pożyczka oddłużeniowa

    OdpowiedzUsuń