LOSOWY MOTYWUJĄCY CYTAT:

LOSOWY MOTYWUJĄCY CYTAT:

poniedziałek, 9 kwietnia 2012

Fundamenty spełnionych marzeń

Każdy z nas ma jakieś marzenia, cele, które pragnie spełnić czy osiągnąć. Niestety jak to w życiu bywa, bardzo często słyszy się słowa: kiedyś marzyłem o tym czy tamtym, no ale niestety nie spełniło się, a teraz jest już za późno. Czy ktoś się zastanawiał dlaczego nie spełnił swoich celów marzeń? Jeśli tak, to pewnie powie Czasu nie było. Nie zgadzam się z taką wymówką. Czas jest i każdy ma go 24 godziny na dobę. Problem tkwi w organizacji tego czasu, a organizacja czasu to nic innego jak planowanie i konsekwencja wykonywania utrzymanego planu. Badania naukowe wykazują, że już samo zapisanie celów zwiększa szansę na osiągnięcie ich. A co jeśli dodatkowo rozplanujemy kroki jakie poczynimy aby je osiągnąć.  Szansa się zwiększy kilkukrotnie, a jeśli będziemy się trzymać schematu działania to cel będzie osiągnięty w 100%. Takie proste, a jak wiele osób tego nie stosuje, chowając swoje marzenia gdzieś głęboko w swoim umyśle.

Zapisz cel, zaplanuj ścieżkę dotarcia i konsekwentnie podążaj nią.

Jednym z moich celów jest zostanie milionerem. Zgodnie z powyższym zapisałem to w wielu miejscach. Również ten blog jest takim zapiskiem. Oprócz celu mam wypisane kroki, zadania, które przybliżą mnie do osiągnięcia celu. Jednym z zadań jest regularne prowadzenie tego bloga aby mieć w ciągłej świadomości cel do którego dążę.  Ponadto rozwijam inne strony www i blogi z myślą o zarobku na nich - wiadomo w jakim celu. 

Cel, plan, konsekwencja - 3 fundamentalne filary spełnionych marzeń.

Nie wiem jak Wy, ale ja jestem zwolennikiem zapisywania różnych zadań, a po ich wykonaniu odhaczania na liście jako wykonane. Jeżeli samo wykonywanie zadania nie sprawiło mi przyjemności, to chociaż fakt, że już to zrobiłem i mogę odhaczyć jako wykonane daje nutę zadowolenia.
Wypisanie celów i pośrednich zadań nie stanowi raczej wielkiego problemu dla mnie i myślę, że dla większości również. Problem zaczyna się z systematycznością. Ponieważ raz wyznaczony cel i zaplanowane do niego zadania potrzebują ciągłej modyfikacji, ciągłego ulepszania i wyznaczania nowych zadań. Do tego potrzeba samozaparcia i konsekwencji w dążeniu. Tutaj też tkwi diabeł, jeśli chodzi o niespełnione marzenia. Co z tego, że ktoś marzy o motocyklu kiedy po miesiącu zarobione pieniądze na kurs kategorii A przeznacza na imprezę? Cel, plan i konsekwencja to 3 filary fundamentu każdego marzenia. Jeśli któryś filar będzie zbyt słaby, Twoje marzenia legną w gruzach.

Jeśli ktoś jeszcze nie ma zapisanych marzeń to do dzieła. Kartka, ołówek w dłoń i do dzieła. Wypisać swe marzenia, cele i plan ich osiągnięcia, a następnie konsekwentnie wykonywać plan.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz