LOSOWY MOTYWUJĄCY CYTAT:

LOSOWY MOTYWUJĄCY CYTAT:

czwartek, 20 września 2012

Mój pasywny dochód - żródła wpływu pieniędzy

mój dochódPora napisać trochę więcej o własnym źródle pasywnego dochodu. Na chwilę obecną moje źródła pasywnego dochodu to:
  1. konta oszczędnościowe
  2. inwestycje na portalu kokos.pl
  3. zarobki z programów partnerskich
konta oszczędnościowe – posiadam kilka kont oszczędnościowych i RORów w bankach: PKO S.A, Millenium Bank, ING Bank Śląski oraz Alior Bank. Co miesiąc staram się odkładać na konta jakieś oszczędności, aby generowały co miesięczny pasyny dochód. Na chwile obecna są to drobne groszowe kwoty, jednak jeżli wykażę się konsekwencją, wieżę że uda się uzbierać kwotę generującą przyzwoity pasywny dochód.
inwestycje na portalu kokos. pl – inwestycje na kokosie wiążą się z większym ryzykiem niż lokaty. Po pierwsze, najważniejsze – osoba której pożyczam pieniądze może nie spłacić pożyczki, a ja stracę pieniądze. Po drugie, nie mogę wycofać się z pożyczki jak to ma miejsce z lokatami. Pożyczka jest spłacana ratami, tak więc pieniądze powoli wracają do mnie. Plusem takich inwestycji jest zwrot w dużo wyższej wysokości niż na kontach oszczędnościowych. Nawet do 30% w skali roku.
zarobki z programów partnerskich - prowadzę kilka blogów na których znajdują się programy partnerskie AdSense, NetSales czy CpmProfit. Za emisję i klikanie przez odwiedzających reklam zarabiam kilka dodatkowych groszy. Minusem zarobków z programów partnerskich jest zasada, że pieniądze wypłacane sa na konto dopiero po uzyskaniu pewnego pułapu zarobków u danego partnera. Nie są to wysokie progi. Wynoszą zazwyczaj od 10 zł do 370 zł. Czasami jednak może zająć więcej czasu zanim uzbiera się na wypłatę.

Powyższe 3 źródła na dzień dzisiejszy są w stanie generować mi zarobki nawet jeśli na 3 miesiące wyjadę sobie do Abudabi na wakacje.
Mam jeszcze jedno źródło dochodu. Nie jest to dochód pasywny, gdyż abym zarabiał muszę czynnie wykonywać pewne czynności. Jednak ze względu na specyfikę tych czynności, zaliczam ten dochód do para-pasywnych (prawie pasywnych). Mowa tu oczywiście o takich czynnościach jak zakupy. Każdy robi zakupy. Jest to niemal codzienna cykliczna czynność jak mycie zębów. Z tym, że dzięki programom lojalnościowym otrzymuje za to pieniądze. Prawdziwe pieniądze z których muszę się rozliczyć z urzędem skarbowym. Nie są to rabaty, ani żadne punkty czy talony. Ponieważ zarabiam wykonując czynności, które zawsze wykonywałem aby żyć bez względu czy mi ktoś płacił za to czy nie postanowiłem zaliczyć je do dochodu para pasywnego.
Należę również do kilku firm marketingu sieciowego, jednak do dnia dzisiejszego nie zarobiłem ani złotówki pasywnego dochodu. Dlatego póki co, nie będę rozpisywał się na ten temat.

11 komentarzy:

  1. Zainteresuj się prolinkiem jeśli chodzi o dochody pasywne. Musiałbyś najpierw podłączyć pod swojego bloga domenę, poczekać aż przejdzie page rank na nową domenę, a następnie zainwestować w serwer i przenieść bloga z bloggera do worpressa. Trochę z tym pracy jest, ale na pewno w perspektywie czasu będzie się opłacać. Poza tym zapraszam na swojego bloga IlikeAir.pl gdzie od czasu do czau wrzucam info na temat różnych możliwości generowania dochodów pasywnych.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zamiast pisać "Nawet do 30% w skali roku" pisz czterokrotność stopy lombardowej NBP czyli dziś:

    Stopy procentowe NBP
    Referencyjna 4,75
    Lombardowa 6,25
    Depozytowa 3,25
    Redyskonto weksli 5,00

    6,25 x 4 = 25% w skali roku, więcej zarobić nie można według prawa na samych pożyczkach prywatnych w %.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Nawet do 30% w skali roku" to hasło zaczerpnięte z serwisu kokos.pl.

      Możesz więcej napisać gdzie prawo mówi o maksymalnym oprocentowaniu w prywatnych pożyczkach? To temat bardzo ciekawy

      Usuń
  3. Cisza na blogu mam nadzieję że się nie zniechęciles. Wyniki może nie są super ale są i wiesz co robić.
    BTW tytuł bloga może być błędny-sugeruje czas przeszły, czyli podobnie jak czas przyszły coś na co nie mamy już wpływu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie tytuł sugeruje tzw. " tryb dokonany". Pomysły dobre, mam pytanie: dlaczego w Pańskim portfelu nie ma inwestycji kapitałowych (giełda, tfi, obligacje)?

    OdpowiedzUsuń
  5. A może oszczędzanie na walutach? oczywiście wszystko zależy od tego, czy dana osoba podróżuje,a le niekoniecznie. Mozna dokonywać wielu transakcji z zagranicą. Ja poprzez porównywarkę StrefaWalut.pl znajduję najkorzystniejsze kursy m.in. $ i w ten sposób robię np. zakupy po ówczesnej wymianie. Wychodzi o wiele korzystniej, może ktoś będzie zainteresoweany taką formą.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dochód pasywny, Emerytura... Jaka będzie? Każdy z nas zastanawia się jaka będzie jego finansowa przyszłość kiedy będziemy potrzebować środków do życia. Czy możemy liczyć na ZUS? My też tak myślimy. Dlatego trzy lata temu rozpoczeliśmy naszą drogę do budowania swojej, niezależnej emerytury. Dochody uzyskiwane z eksploatacji elektrowni wiatrowych, które budujemy pozwolą nam uzyskiwać ponadprzeciętne dochody zapewniając bezpieczną przyszłość. Inwestycja nie wymaga nakładu pracy więc nie będziemy musieli się angażować w zarządzanie firmą.
    Zapraszamy na stronę: http://biznes2biznes.com/?strona=ogloszenie&id=71338&typ_id=1&w=1

    Proszę o kontakt mailowy lub telefoniczny prześlę materiały dotyczące inwestycji: przemek@futureenergiazwiatru.pl, tel. 500166486

    OdpowiedzUsuń
  7. Daj mi znać jak wygląda twoja inwestycja na kokosie, ciekawy jestem :)
    Nie do końca jest to dochód pasywny, ale dla mnie rewelka.

    W 2011 roku inwestowałem tam biorąc RRSO z udzielanych pożyczek nawet do 45% w okresie w okresie 2 lat :)
    Stopy procentowe były dużo wyższe.
    Zapraszam Cię również do siebie na http://dochodpasywny.info :)
    Napisałem 3 fajne artykuły w temacie motywacja :)

    OdpowiedzUsuń
  8. a co powiecie na inwestycje przez crowdfunding udziałowy na www.crowdangels.pl, można tam zainwestować w ciekawe projekty, ale zwrot następuje dopiero po paru latach...

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń