- Kupujący: osoby, które najzwyczajniej w świecie są klientami i kupują w celach konsumenckich.
- Sprzedawcy - handlowcy: podmioty gospodarcze prowadzące działalność handlową poprzez allegro
- Sprzedawcy - konsumenci: to osoby, które wyprzedają na allegro różne "rupiecie" z domu, które są im już nie potrzebne.
Może wyjaśnię to na przykładzie.
Ostatnim razem kiedy byłem na zakupach w hipermarkecie zauważyłem książkę przecenioną z 25zł (cena nadrukowana na książce) na 5 zł. Książka o tematyce dla mnie interesującej, aczkolwiek nigdy bym jej nie kupił za 25 zł. Jednakże kupiłem ją z myślą o zysku. Już podczas pierwszej aukcji udało mi się ją sprzedać i zarobić na czysto 12 zł.
I gdzie tu jest rewelacja? Na pewno takie pytanie się Wam nasuwa. Już odpowiadam. :-) Chodzi o sposób myślenia, sposób podejścia.
Oszczędzasz na lokacie? Jeśli tak to przeanalizuj na swoim przykładzie, a jeśli nie to na poniższym.
Załóżmy że co miesiąc oszczędzasz 100 zł na lokacie z oprocentowaniem już 6% netto. Po 1 miesiącu dostajesz 0,5 zł czyli zysk rzędu 0,5%. w miesiącu
Teraz zamiast w miesiącu wpłacić te 100zł to kupujemy coś i odsprzedajemy na allegro. Jeśli sprzedamy w ciągu miesiąca to wynik będzie ładnie się rozrysowywał. W przypadku książki z przykładu udało mi się zysk wypracować rzędu 240%.
Oczywiście takie inwestycje nie są codziennością, a raczej wyłapaną okazją. W kolejnym miesiącu nie dokonałem żadnej takiej inwestycji, ale byłem do przodu o wynik poprzedniej inwestycji.
Jeśli ktoś mówi oszczędzanie a Ty myślisz lokata, to najwyższa pora spojrzeć troszkę szerzej na to pojęcie. Oczywiście inwestycja na allegro wymaga troszkę więcej wysiłku niż otworzenie lokaty on-line, no ale i zysk może być dużo większy.
Handel na Allegro można usprawnić przez wdrożenie różnych systemów erp - https://www.connecto.pl/cennik-optima/ oraz crm. Takie systemy przynoszą firmie wiele korzyści. Jednymi z wielu zalet takiego rozwiązania jest m.in. ułatwione zarządzanie relacjami z klientem, a także zautomatyzowanie wielu procesów firmowych związanych z sprzedażą oraz działaniami marketingowymi.
OdpowiedzUsuń